Software voor narrowcasting 

Wellicht dat je een tijdje geleden de term narrowcasting bent tegen gekomen, je bent nu eenmaal niet voor niets bij dit artikel terecht gekomen. Het gebruik van narrowcasting brengt een hoop voordelen met zich mee voor jouw bedrijf. Wat is narrowcasting precies? Narrowcasting kan worden omschreven als het leveren van visuele content via een netwerk van digitale schermen aan een selecte groep mensen. Meer weten, lees alles over Thisplays2. Een specialist op het gebied van narrowcasting. 

De term werd voor het eerst geïntroduceerd in 1968 door Joseph C.R. Licklider, een Amerikaanse psycholoog, als tegenhanger van broadcasting. Hierbij ligt de focus op het verspreiden van een boodschap naar een breed publiek. Hier zit dus echt een groot verschil in. Bij narrowcasting gaat het om het leveren van de juiste content op maat aan de juiste mensen. De meest voorkomende vorm van Narrowcasting is door middel van digitale displays, meestal in een out-of-home setting, om commerciële of informatieve boodschappen te verspreiden. 

Je hebt deze software echt wel eens gezien. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de tandarts bij jou in de buurt. Vaak hangen hier schermen waarop content wordt afgespeeld die relevant is voor de klant. Door middel van diverse schermen die aan elkaar gekoppeld zijn zal je ieder mogelijke boodschap aan jouw specifieke doelgroep te delen. Wil je aan narrowcasting doen dan moet je beschikken over de juiste software. Door middel van deze software ben je in staat om de boodschap goed over te brengen en om de schermen op de juiste manier te koppelen.